Sunday 12 May 2013

mimpi? angan? impian? cita?

peritnya membesar
kalau aku tahu begini
mahu saja aku hidup dalam dunia kanak-kanak selamanya

anakku,
xkan aku besarkan kau dengan cerita-cerita dongeng
xkan ku marah walau setiap inci dinding kau conteng

aku hanya ingin tanam cerita para Anbiya
Puisi tentang bidadari syurga
Syair kehidupan para sahabat Nabi

aku tahu
itu yang boleh buat kau kuat
itulah contoh terhebat
biar kau dikata kolot tak kenal siapa Cinderella
tapi kau tak dianggap jahil kerana kau kenal siapa Muhammad!

hidupmu biar terhias dengan tawa ria senda gurau
air matamu biar aku yang alirkan
sakitmu biar aku yang rasakan

ingat,
walau dunia menindas
walau manusia mencantas
kau masih punya aku
dan kita masih punya DIA

*bila difikir masa depan, anak2 yang aku utamakan kerana siapa bakal si bapanya aku sendiri x pasti. itu kerja Ilahi. yang aku pasti dia adalah pencinta setia aku dia pemberi cinta konsisten. ini soal masa depan. terlalu jauh mungkin... heee.. =)

No comments:

Post a Comment