Sunday 19 May 2013

BANGKIT

( Al-Baqarah: 214)
" apakah kalian mengira bahawa kalian akan masuk syurga,
 padahal belum datang kepada kalian (cubaan) sebagaimana halnya 
orang orang terdahulu sebelum kalian? mereka ditimpa
 oleh malapetaka dan kesengsaraan,
 serta digoncangkan ( dengan bermacam macam cubaan)
 Sehingga berkatalah Rasul dan orang orang beriman bersamanya,
 "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" 
ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat"

sungguh pertolongan Allah itu dekat. jadi anak muda jangan kau fikir berlawan dengan nafsu itu sudah cukup besar ujiannya. ya. aku dulu seperti kamu. malah lagi teruk. tapi ingat, selagimana kita hidup selagi itu ada pengampunan dari Dia.

usah diceritakan siapa aku yang dulu. aib aku Allah tutupkan. jadi mengapa perlu aku bukakan? biar itu menjadi cerita antara aku dan Dia. siapa aku yang dulu. teruknya aku yang dulu. buruknya aku yang dulu biar jadi pengajaran.

tipu kalau aku katakan berubah itu mudah. melangkah itu gampang. dan istiqamah itu seperti masak megi guna air watercooler. TIPU! berkali kali aku gapai hidayah. tapi tangan aku tak kuat untuk terus berpaut. aku jatuh, kemudian aku bangun dan aku jatuh lagi. sampai aku rasa putus asa. aku rasa penat.

jadi, apalah sangat semua semua ini jika dibandingkan dengan ujian pada zaman para anbiya dahulu. okayh! sayang sayangku kalau kamu tahu betapa manisnya syurga itu. ujian ujian yang kamu hadapi sekarang hanyalah sisa makanan di celah celah gigi.

so, ayuh!! ayuh pemuda Islam mari bangun berjuang. kita tegak syiar Islam. janganlah takut janganlah bimbang. ingat, Syurga menjadi idaman

ingat, saya juga seperti kalian yang punya masa lampau. 
jadi
kamu punya saya dan kita punya Dia
ayuh bangun.
pegang erat tangan saya
^_^"

No comments:

Post a Comment